reklama

Pozor na cestách

Pred pár dňami som si kúpil auto. Moje da first. Najkrajší favorit, aký existuje na slovenských cestách. Som bol šťasný, ako si len viete predstaviť, keď máte svoje prvé auto. Tri dni som tomu ani nemohol uveriť, ale už som si zvykol. Bolo to potrebné, pretože na cestách človek musí mať chladnú hlavu. Je to síce ťažké v týchto horúčavách, ale chlad v hlave treba na cestách mať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Za moju krátku kariéru vodiča sa mi však stalo niekoľko z môjho pohľadu nezrozumiteľných cestných situácii. Prvá sa mi privodila v obci. Síce môj "tacháč" ukazoval niečo okolo 60 km/h, kolega vodič-kamionista sa rozhodol ma predbehnúť. Nápad to bol asi spontánny, pretože pripomínam, že som bol skoro v centre obce v neprehľadnej zákrute. Pán kolega asi videl ďalej ako ja a jeho manéver bol úspešný. O čom svedčí, že všetci účastníci v tejto obecnej zákruty (menovite vodič kamiónu, vodič oproti idúceho vozidla i ja neskúsený vodič) vyviazli s hlavou na krku.

Druhou nepochopiteľnou situáciou pre mňa bola situácia, kde ma obiehal vodič drahého športového vozidla. Pri obiehaní trúbil a ťukal si do čela. Nepochopil som ho, pretože rýchlosť môjho nablískaného favoritu bola niečo okolo 70 km/h a on, no trhol ma vcelku jednoducho. Hlavne ma trápi, či mu vadilo to, že som rýchlosť svojej jazdy prispôsobil svojim schopnostiam. Boli sme na rovnej ceste, široko ďaleko nebolo nikoho a on ma mohol s prehľadom "dať dole". Bola to jedna s mojich prvých jázd na novučičkom "fataku".

Poslednou treťou dopravnou situáciou je tiež obiehanie. Tento raz na mňa trúbil vodič s autom bratislavskej značky, ktorý mi dal najavo, že moja jazda 80km/h mimo obce ho obmedzuje v rýchlosti. Nervózne mi to ukázal hneď ako sa za mňa zaradil. Trvalo to asi 3 sekundy, čo sa za mnou viezol. Nezastavila ho ani plná čiara a ani zákruta pred nami (cca asi 100 m). Ubrzdil som to, aby sa vôbec tento Schumacher zaradil do správneho jazdného pruhu. V diaľke som ho ešte raz zazrel obiehať na plnej čiare, ale myslím si, že asi vyhral toto kolo Really.

Ja si zatiaľ nemôžem obliecť tričko vedúceho pretekára na slovenských cestách. Myslím si, že si ho ani dlhšiu dobu neoblečiem a tak radšej, keď zbadáte môj tyrkysový favorit pred Vami, dajte si pozor. Uprednostňujem totiž jazdu podľa predpisov a s pripôsobením rýchlosti jazdy k svojim jazdeckým schopnostiam.

Peter Dodok

Peter Dodok

Bloger 
  • Počet článkov:  41
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Počítače a blikajúci monitor sú mojím zamestnaním, zelený svet a modré nebo sú mojím koníčkom, srdce a myšlienky sú mojím hriechom,.

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu